Monday, February 28, 2011

Survival Pt 3 + Orienteering :D

menjelang pagi, pukul 6.50 rasenyer... aku terbangun.. memang x cukup tidurlah.. tapi nak buat macam mane kan.. aku bangun tengok2 kuna da bangun lagi dulu daripada aku ouh.. dia siap main abu api lagi..hehe..
aku pon kacau la kuna main abu...hehehe... mase tuh atan tengah solat subuh.. tiba-tiba, boleh plak terdengar bunyi cik bab... adoiyai... macam mane nie... terus aku stenbai parang... kuna plak dah pegang kayu.. ilya, N dengan mira tidur lagi.. aduiii... lepas atan abis solat, makin kuat pulak bunyi cik bab tuh... haaa haaa... aku suruh atan stenbai sebab aku plak nak solat... dah cuak dah mase tuh.. aku terus lah ambil wuduk then terus solat... doa jugak lah kan.. takot jadi benda yang x diingini... alhamdulillah, lepas solat dah x ade dah bunyi cik bab tuh...  :D

lepas semua orang dah bangun, Encik Shariman datang lagi... dia tanye pasal kesihatan.. semua orang okay je.. dia tanye plak pasal api..berapa lama bertahan.. kitorang pon cakaplah dalam pukul 4 lebih... dia tanye balik lepas api padam buat ape.. kitorang mengaku je lah semua pergi tidur..hehehe... lepas tulis kat dalam buku dia ( ape dia tulis pun aku x tau lah sebab x nampak.. hehe ),, dia pon pergi...

masa lepak pagi2 tuh,, aku dengar suara din menyayi-nyanyi...hahaha... nak join x boleh.. nanti di salah anggap sebagai komunikasi dengan kumpulanlain kan.. so dengar je lah.. hehe.. tiba2 suara din senyap.. pelik gak aku.. mana plak dia nie hilang?? senyap macam tuh je kan.. tetiba nampak kelibat dia dengan ahli kumpulan dia dah bergerak keluar... laaa.. dah balik rupenyer.. yess!!! hahaha...

kitorang pon excited lah sebab dah nak habis dah survival nie.. tapi kene tunggu sikitlah sebab kitorang yang last sekali masuk kan,, so kitorang lah yang last sekali keluar... sampai turn kitorang, encik fasi suruh kitorang berkemas and sepahkan balik tempat tuh macam masa mula2 sampai..pulak dah.. haha :D

sampai je kat pondok utama, aku tengok semua orang dalam Tasik Temenggor dah ade... hehehe.. x sabar pulak nak balik... tiba2 encik badang wat announcement.. katenye sebelum balik ade aktiviti orienteering.. and kitorang kene combine balik jadi satu gunung... so ade 5 gunung lah kan..aktiviti orinteering bermula... macam biasa lah.. kene buat trek kumpulan sendiri dulu.. dah siap,, ambil trek kumpulan lain... carik punye carik,, dan pemenang nya ialah Gunung Ledang!! haha.. kumpulan aku tuh... hadiah nye, dapat makan nasi goreng dalam cawan dan kumpulan pertama yang balik ke campa site.. hahaha  :D


No comments:

Post a Comment